Bestuurslid Antoon Quaedvlieg overleden

Veel te vroeg overleed Antoon Quaedvlieg, een boegbeeld van het Nederlandse auteursrecht.

Professor Quaedvlieg was tot op het allerlaatst van onschatbare waarde voor de vereniging, als lid en voorzitter van het bestuur, als vertegenwoordiger van de VVA in het Executive Committee van de Association Littéraire et Artistique Internationale (ALAI) en eerder ook als vice-voorzitter van het dagelijks bestuur van de ALAI (2011-2016). Hij heeft talrijke studiemiddagen georganiseerd over uiteenlopende onderwerpen. Jarenlang was hij een dragende kracht in de redactie van Auteursrecht.

Wij dragen warme herinneringen bij ons aan Antoon: een scherpe geest, welbespraakt, enthousiast, met immer een kwinkslag paraat en een aanstekelijke lach. Onze gedachten zijn bij zijn nabestaanden.

Bestuur Vereniging voor Auteursrecht

Antoon Quaedvlieg Foto: Maaike Danz