“De wens van de consument: een alternatief vergoedingsmodel voor digitale content?”

De eerstvolgende ledenvergadering zal plaats vinden op 30 oktober 2015. Het onderwerp zal zijn: De wens van de consument: een alternatief vergoedingsmodel voor digitale content?

Tijdens het eerste deel van de middag zullen de resultaten van een door het IViR gehouden empirisch onderzoek worden gepresenteerd.

In het tweede deel volgt een paneldiscussie over de conclusies die de IViR-onderzoekers daaruit trekken. Levert een alternatief vergoedingsmodel de consumenten, makers en exploitanten meer op? Wat zijn de (on)mogelijkheden voor alternatieve modellen in het bestaande auteursrecht?

Hier vindt u het definitieve programma VvA ledenvergadering 30 oktober 2015

Presentatie J.P. Quintais-Models for (Alternative) Compensastion Systems

Link naar de presentatie van B. Bodó: https://prezi.com/ijuoht-zed58/vva-october-30-2015/

Zie verder het verslag van L. Anemaet op IE-Forum:

Auteursrechtdebat: Een alternatief vergoedingsmodel, een goed idee?