“Mededeling aan het publiek. De nieuwste rechtspraak.”

Op 9 juni heeft de laatste studiemiddag plaatsgevonden over het volgende onderwerp:

“Mededeling aan het publiek. De nieuwste rechtspraak.”

Steeds als we denken een soort van lijn te hebben ontdekt in de rechtspraak van het Hof van Justitie over het “mededeling aan het publiek” begrip, verrast het Hof ons met een onverwachte tournure. Waar staan we nu en waar gaat dit heen? De VvA maakte de tussenstand op na GS Media, Reha Training, Soulier, AKM/Zürs.net en Filmspeler.

Voor de pauze is er gediscussieerd over de betekenis van “publiek” en “nieuw publiek” in relatie tot de uitzending van radio en TV via kabel, satelliet en internet en de doorgifte daarvan in cafés, hotelkamers, verzorgingshuizen, tandartsenpraktijken, etc. Na de pauze werd er gediscussieerd over het begrip “mededeling aan het publiek” en “nieuw publiek” in relatie tot diensten die via hyperlinking toegang geven tot content die elders is opgeslagen.

Programma:

14.00 – 15:15: bespreking recente rechtspraak door mr dr. Jacqueline Seignette (Höcker Advocaten, voorzitter VvA) en aansluitend discussie met panel en de zaal.

Panel: Stef van Gompel (IVIR/UvA), Kamiel Koelman (Koelman.legal), Sam van Velze (bureau Brandeis)

15.45 – 17:00: bespreking recente rechtspraak door Prof. mr Antoon Quaedvlieg (Radboud Universiteit Nijmegen, Klos c.s. advocaten) en aansluitend discussie met panel en de zaal.

Panel: Stef van Gompel (IVIR/UvA), Kamiel Koelman (Koelman.legal), Bastiaan van Ramshorst (BREIN), Sam van Velze (bureau Brandeis)